Accés al contingut Accés al menú de la secció
DOGC  > Resultats i fitxa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció

DECRET 343/1983, de 15 de juliol, sobre les normes de protecció del medi ambient d'aplicació a les activitats extractives.

En aquest text s'han introduït les correccions d'errades publicades en el
             
                                                             
    El  present Decret desplega la Llei de Catalunya 12/1981,
  de  24  de  desembre,  per la qual s'estableixen les normes
  addicionals  de  protecció  dels  espais d'especial interès
  natural afectats per activitats extractives,  i complementa
  també   aquelles   de   les   seves  disposicions  que  són
  d'aplicació  a  la resta del territori de Catalunya, amb la
  finalitat  de  fixar  les  condicions de protecció del medi
  ambient  que  seran  imperatives  per a l'aprofitament dels
  recursos miners.                                           
                                                             
    Atès que la disposició final primera de la Llei autoritza
  el  Consell  Executiu   perquè   dicti   les   disposicions
  necessàries per a la seva aplicació i desplegament;        
                                                             
    Atès el que disposen en aquest respecte la Llei de Mines,
  de  21  de  juliol  de  1973,  i el Reglament General de la
  Mineria,  de  25  d'agost de 1878, i de conformitat amb les
  competències  que en aquesta matèria em confereix l'Estatut
  de Catalunya a la Generalitat;                             
                                                             
    A  proposta del Conseller de Política Territorial i Obres
  Públiques, i d'acord amb el Consell Executiu,              
                                                             
  Decreto:                                                   
                                                             
    Article 1. Àmbit d'aplicació.-  Les disposicions d'aquest
  Decret  s'han  d'aplicar  a  les   activitats   extractives
  existents o de nova implantació que es realitzin en aquells
  espais  d'especial  interès  natural  inclosos en la llista
  aprovada pel Ple de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya el
  21  de  maig  de  1980  i  reproduïda  a l'annex de la Llei
  12/1981, així com en aquells altres als quals es refereixen
  respectivament  els  articles  1.2  (amb caràcter supletori
  quan  impliquin  una  major  protecció  en  relació amb els
  règims específics de què es tracti) i 2.2 de la Llei.      
                                                             
    Article 2.  Programa  de  Restauració.-   1. Els titulars
  d'autoritzacions  d'explotació   o    d'aprofitament   dels
  recursos  miners  de les seccions A i B respectivament i de
  permisos  d'exploració  o  d'investigació   així   com   de
  concessions  d'explotació,  siguin directes o derivades, de
  recursos  de  les seccions C i D, són obligats a prevenir i
  compensar  les  conseqüències  d'aquestes  activitats   que
  resultin  perjudicials  per al medi ambient, d'acord amb el
  corresponent Programa de Restauració.                      
    2.  El  Programa  de  Restauració  definirà el conjunt de
  mesures i accions a realitzar per tal de garantir:         
    a) La  protecció  del  medi  ambient de les conseqüències
  perjudicials susceptibles d'ésser produïdes per l'activitat
  de què es tracti.                                          
    b) La  integració  de l'àrea afectada a l'ambient natural
  que l'envolta amb els objectius de protecció del paisatge i
  condicionament dels terrenys afectats.                     
    3.  El Programa  de   Restauració  formarà   part   de la
  documentació que acompanya les sol·licituds presentades per
  a  realització  de  les  diverses  activitats  a   què   fa
  referència  el punt anterior. Quan es tracti d'explotacions
  degudament  autoritzades  anteriorment  a la vigència de la
  Llei,  serà  d'aplicació a aquests efectes el que estableix
  la disposició transitòria primera d'aquest Reglament.      
    4.  Els  Programes  de  Restauració s'hauran d'ajustar al
  que  disposa  el  present  Decret,   sens   perjudici   del
  compliment  de  les  ordenances  tècniques  municipals  que
  siguin dictades d'acord amb el que preveuen a aquest efecte
  les  disposicions  finals  primera,  segona i tercera de la
  Llei,  una  vegada  realitzat  el corresponent desplegament
  legislatiu.                                                
                                                             
    Article 3.  Contingut  del  Programa de Restauració.-  El
  Programa  de  Restauració  desenvoluparà,  amb  un  grau de
  precisió suficient per permetre una completa avaluació dels
  efectes de l'activitat i de l'efectivitat de les mesures de
  restauració  i  protecció que s'hi proposen, els aspectes i
  les determinacions esmentats a continuació:                
    a) Anàlisi detallada de l'indret on es preveu l'activitat
  i del seu entorn.  Inclourà com a mínim les especificacions
  següents:                                                  
    - Descripció  del  medi  físic referida als condicionants
  geològics,  hidrològics,   hidrogeològics,   climatològics,
  edàfics, de vegetació, del paisatge i a tots aquells altres
  aspectes  que  puguin  definir  el  medi   en   l'àrea   de
  l'explotació i en el seu entorn.                           
    - Relació  i  emplaçament  dels  usos   i   aprofitaments
  preexistents,  de  les propietats, obres d'infrastructura i
  instal·lacions.                                            
    - Règim  urbanístic  i servituds i altres règims jurídics
  especials.                                                 
    b) Descripció de l'activitat sol·licitada amb delimitació
  de  l'àrea   afectada,   material   a   extreure,   mètodes
  d'explotació o d'investigació, producció estimada, serveis,
  plantes de preparació o tractament,  altres instal·lacions,
  maquinària,  transport,  o totes aquelles dades necessàries
  per  a  la  determinació  de les mesures a adoptar per a la
  restauració i la protecció del medi ambient.               
    c) Estudi dels efectes de l'activitat sobre el paisatge i
  el medi ambient en general.                                
    d) Mesures  per  prevenir  i  compensar les conseqüències
  perjudicials  sobre  el  medi  ambient  de  les  activitats
  projectades.                                               
    e) Mesures  de  restauració  a  executar  a  la fi de les
  diverses  fases de l'activitat així com les que s'hauran de
  desenvolupar   en   aquesta   inclouran:   característiques
  físiques i químiques dels sòls restaurats;  acondicionament
  del  terreny;  protecció  contra  l'erosió; estabilització,
  fixació i acondicionament dels fronts o bancs d'explotació,
  runars i basses estèrils i revegetació.                    
    f) Estudi  econòmic  del cost dels treballs que inclou el
  Programa  de  Restauració  i,  si  s'escau, de les diverses
  fases de realització.                                      
    g) Programa  d'execució  de  les  mesures  esmentades als
  paràgrafs  d  i e, en relació, si s'escau, amb les diverses
  fases d'explotació.                                        
                                                             
    Article 4. Documentació.-   1. El Programa de Restauració
  tindrà  l'estructura  formal   pròpia   d'un   projecte   i
  comprendrà els documents següents:                         
    a)  Memòria.  Es  desenvoluparà de forma clara i ordenada
  l'explicació  dels aspectes indicats als paràgrafs a, b, c,
  d  i  e de l'article anterior, amb l'exposició detallada de
  les operacions de restauració projectades, els procediments
  o  tècniques  previstos  i  els  mitjans  que  proposa   el
  sol·licitant,  així  com  totes  aquelles  dades que siguin
  necessàries per demostrar la viabilitat tècnica i econòmica
  del Programa proposat.                                     
    b) Estudi econòmic. Inclourà l'anàlisi detallada del cost
  de  l'execució  de  la  restauració  i  de  les  mesures de
  protecció del medi ambient, amb el corresponent pressupost,
  que contindrà el desglossament del cost de cadascuna de les
  operacions  necessàries per a la realització dels diferents
  treballs definits en el Programa de Restauració.           
    c)  Programa  d'execució.  S'hi  expressaran les diverses
  fases  d'execució  dels  treballs  de  restauració   i   de
  protecció,  així com la seva relació amb el desenvolupament
  de l'explotació.                                           
    d) Plànols. Es presentaran com a mínim els següents:     
    I.  Plànol  de situació. Sobre base cartogràfica a escala
  1/50.000 dotada de quadrícula UTM.                         
    II.  Plànol  topogràfic  de  l'àrea  afectada  i  del seu
  entorn,   amb  corbes  de  nivell,  equidistant  1  m,  que
  contindrà la informació següent:                           
    - Usos actuals del sòl, cultius, vegetació, arbrat, etc. 
    - Corrents d'aigües superficials i subterranis.          
    - Edificacions existents.                                
    - Camins  i  vies de comunicació, serveis urbanístics tal
  com electricitat, gas i subministrament d'aigua.           
    L'escala  serà  1/5000  o  1/1000,  en   funció   de   la
  superfície, quan es tracti de sol·licituds d'autoritzacions
  d'explotació o d'aprofitament de recursos de les seccions A
  i  B   respectivament,  i  1/1000  o  1/2000  en  el cas de
  sol·licituds de concessions d'explotació de recursos de les
  seccions C i D.                                            
    III.  Plànols geològics de la zona afectada amb indicació
  de  les  característiques  litològiques,   estructurals   i
  hidrogeològiques    (nivell   freàtic),   amb   els   talls
  corresponents i a la mateixa escala que els anteriors.     
    IV.  Plànols  amb  les projeccions horitzontal i vertical
  dels  treballs  d'explotació,  emmagatzematge   de  residus
  miners,  evacuació  d'aigües  residuals  i  restauració   i
  protecció  del medi ambient, que es projecten, a la mateixa
  escala  que  els  anteriors,   acompanyats   dels   perfils
  transversals  que  resultin  necessaris i complementats amb
  els detalls oportuns.                                      
    V.  Annexos.  S'hi  adjuntaran  els  estudis  preliminars
  realitzats sobre el medi físic,  els estudis addicionals de
  valoració  dels  efectes previstos de l'explotació del medi
  ambient  (paisatgístics,  contaminació  de  l'aire i de les
  aigües, sorolls),  informes geotècnics, estudis edafològics
  i de revegetació del sòl restaurat.                        
    2.  Quan   es   tracti   de   permisos   d'explotació   o
  d'investigació,  el  contingut  de  la   documentació   que
  expressa el punt anterior s'adaptarà a les característiques
  concretes  de  l'activitat  a  realitzar, de tal manera que
  permeti  de  valorar-ne  inequívocament  les  conseqüències
  sobre  el  medi  ambient  i  les  mesures  de  protecció  i
  restauració projectades.                                   
                                                             
    Article 5.  Tramitació.-    1.a)  Els   peticionaris   de
  qualsevol  de  les  sol·licituds  esmentades  a l'article 2
  presentaran   al   Servei   Territorial   d'Indústria   que
  correspongui  el  Programa  de Restauració juntament amb la
  documentació  que  preveu la legislació de mines i dins els
  terminis que aquesta recull.                               
    b)  Quan  el  titular de l'explotació no sigui propietari
  dels  terrenys   haurà   d'acreditar   que   el   contracte
  corresponent inclou els terminis d'execució del Programa de
  Restauració i el període de garantia.                      
    2.  Els  Serveis Territorials d'Indústria lliuraran en el
  termini  d'un  mes  una còpia  (més una altra per a cadscun
  dels  Ajuntaments  afectats)  del  projecte   d'exploració,
  d'investigació o d'explotació i del Programa de Restauració
  a  la  Direcció  General de Política Territorial, que anirà
  acompanyada d'una avaluació econòmica preliminar, efectuada
  pels  esmentats  Serveis, dels recursos a explotar i de les
  seves  possibilitats  de   substitució,   atesa   la   seva
  finalitat,  a  fi  de  precisar  les raons potencials de la
  conveniència de l'activitat.                               
    3.  La Direcció General de Política Territorial examinarà
  la documentació rebuda i comprovarà que estigui ajustada al
  que  disposen  els  articles  3 i 4. En cas contrari, si la
  documentació  presentés  defectes  esmenables   de   forma,
  d'omissió  o  d'altres,  ho  comunicarà a l'interessat, qui
  haurà  d'efectuar  les  esmenes o addicions oportunes, sens
  perjudici  de  comunicar-ho  també als Serveis Territorials
  d'Indústria corresponents.                                 
    4.  Una  vegada  s'hagi  comprovat  que  la  documentació
  presentada  compleix  els   requisits   reglamentaris,   la
  Direcció  General  de  Política Territorial, consultats els
  altres  Departaments,  si  s'escau,  el  Servei Geològic de
  Catalunya, els Ajuntaments afectats i escoltades les  parts
  interessades,  trametrà  al Servei Territorial d'Indústria,
  en  el  termini  de  dos mesos, a comptar des de la data de
  recepció  de  la  documentació,  un  informe  de   caràcter
  vinculant  sobre la idoneïtat de les mesures de restauració
  i de protecció del medi ambient proposades.                
    Si  l'informe és favorable haurà d'especificar la quantia
  de  la  fiança de restauració, el termini de la garantia i,
  quan    s'escaigui,    aquelles   mesures   addicionals   o
  modificacions  introduïdes.  L'informe serà denegatori quan
  el  Programa   de   Restauració   presentat   comporti   la
  inviabilitat de la restauració.                            
    5.  Una  vegada  aprovat  el Programa de Restauració serà
  requisit  previ  per  a  l'atorgament de l'autorització, el
  permís  o  la  concessió,  la  presentació   del   document
  acreditatiu  de  l'abonament  de  la  taxa corresponent als
  serveis de tramitació i d'inspecció.                       
    6.  L'atorgament  d'algun dels permisos, autoritzacions o
  concessions  esmentades  en  aquest  article  no eximeix el
  titular  de l'obligació d'obtenir les altres autoritzacions
  i  llicències  que  legalment  siguin  necessàries  per   a
  l'exercici de l'activitat.                                 
                                                             
    Article 6.  Fiança  de  restauració.-   1.  La  fiança de
  restauració  té  per  objecte  garantir  l'execució  de  la
  totalitat  de  les  mesures de protecció del medi ambient i
  dels  treballs  de  restauració inclosos en el corresponent
  permís, autorització o concessió.                          
    2. Les fiances s'hauran de constituir abans de l'inici de
  l'explotació i, en tot cas,  l'autorització d'aprofitament,
  els permisos d'exploració, els permisos d'investigació, les
  concessions,  les  ampliacions  i  les  rectificacions   de
  concessions  d'explotació  no  seran   efectius   fins   la
  presentació per l'explotador del document acreditatiu de la
  constitució  de  la fiança en els termes indicats en aquest
  article.                                                   
    3.  L'import  de  la  fiança serà equivalent al cost dels
  treballs  de  restauració i de les mesures de protecció del
  medi  ambient  inclosos  en  l'autorització. En cap cas, la
  fiança  no  significarà  un import inferior a quatre-centes
  mil  pessetes  per  hectàrea  de superfície afectada per la
  restauració.                                               
    4. Les  fiances  podran  constituir-se  de  les  següents
  formes a elecció del peticionari:                          
    a) En metàl·lic.                                         
    b) En  títols  del  Deute  Públic  de la Generalitat o de
  l'Estat.                                                   
    c) Mitjançant  aval,  d'acord  amb el que estableixen els
  punts següents.                                            
    5. Formalització:                                        
    a) Les  fiances  es  formalitzaran  a la Caixa General de
  Dipòsits  de  la  Generalitat  de Catalunya, expedint-se el
  resguard  oportú a favor de l'interessat, que servirà com a
  document acreditatiu per fer efectives les autoritzacions i
  els  permisos  d'acord  amb  els  que  s'esmenta  al punt 2
  d'aquest article.                                          
    b) Quan  la  fiança es constitueixi en títols del Deute o
  mitjançant  aval  hauran  de  dipositar-se  tant  l'un  com
  l'altre  a  disposició  de  la Direcció General de Política
  Territorial.                                               
    6. Totes  les  variacions  que experimentin les garanties
  per raó d'indemnització de valors, de la seva substitució o
  de la dels avals, ampliació del seu import, o per qualsevol
  altra causa,  seran formalitzades en document administratiu
  i s'incorporaran a l'expedient.                            
    7. L'aval  a  què fa referència el paràgraf c) del punt 4
  d'aquest article serà atorgat per un banc oficial o privat,
  inscrit  al Registre General de Bancs i Banquers, o per una
  caixa d'estalvis pertanyent a les Caixes Confederades.     
    Les comissions,  els interessos i les altres despeses que
  es  produeixin  amb  motiu de l'expedició de l'aval seran a
  compte de l'explotador.                                    
    8. Les fiances prestades mitjançant aval faran constar en
  el document on es formalitzi la  garantia,  el consentiment
  prestat  pel  fiador  o  avalista  a  l'extensió    de   la
  responsabilitat   davant  l'Administració  en  els mateixos
  termes  que  si  la  garantia  fos  constituïda  pel mateix
  explotador,  sense  que  pugui  utilitzar   els   beneficis
  d'excussió  a  què  es  refereixen  l'article  1830  i  els
  concordants del Codi Civil.                                
    9. Quan  l'explotació  es  desenvolupi en fases clarament
  diferenciades,  la  fiança  podrà  ésser satisfeta de forma
  esglaonada,  de  tal  manera  que  els  imports  dipositats
  corresponguin respectivament als costos de restauració i de
  protecció  del  medi  ambient  originats  en  cada  fase de
  l'explotació.                                              
                                                             
    Article 7.  Actualització  de  les  fiances.-  1. A fi de
  garantir  l'efectivitat  de   les   fiances   constituïdes,
  s'establirà  un  sistema d'actualitzacions aplicable durant
  el període de concessió  o  d'autorització  corresponent  a
  qualsevol  de  les  modalitats  esmentades a l'article 6.4,
  durant el període de garantia.                             
    2. Els  dipositants,  prèvia  comunicació per la Direcció
  General  de  Política  Territorial, hauran de modificar les
  garanties  constituïdes d'acord amb l'índex d'actualització
  anual  establert en un termini no superior a 30 dies des de
  la comunicació.                                            
                                                             
    Article 8. Devolució de les fiances.-  1. La devolució de
  les  fiances  es  farà un cop acabat el període de garantia
  indicat en l'autorització, prèvia actuació inspectora de la
  Direcció  General  de  Política Territorial i a petició del
  titular en el supòsit que els treballs de restauració hagin
  assolit  els  objectius  previstos  en   el   Programa   de
  Restauració.                                               
    2. Igualment,  quan  els titulars hagin executat treballs
  del  Programa de Restauració podran sol·licitar la reducció
  dels  dipòsits en la part corresponent a les etapes o fases
  realitzades,  una vegada complerts els terminis de garantia
  establerts.                                                
    3. El termini de garantia no serà inferior a tres anys ni
  superior a cinc,  i es fixarà en funció de criteris tècnics
  derivats dels treballs de restauració a efectuar.          
    4. Durant  el  període  de  garantia, a comptar des de la
  data  de  la  notificació  de  l'acabament  de les obres de
  restauració,  els  dipòsits  estaran   afectats   per   les
  actualitzacions previstes en l'article 7 d'aquest Decret.  
    5. Tots  els  treballs que s'hagin de realitzar durant el
  període  de  garantia  per  fallida  de  les   mesures   de
  restauració  previstes  seran  a  càrrec  del   titular   o
  explotador,  o dels dipòsits constituïts d'acord amb el que
  disposa l'article 9 de la Llei.                            
                                                             
    Article 9. Plans de labors.-   1.  Els  plans  de  labors
  corresponents  a  les  autoritzacions   d'explotació   dels
  recursos de la secció A,  els permisos d'investigació i les
  concessions  d'explotació dels recursos de les seccions C i
  D,  hauran  de  contenir  un annex  amb la documentació que
  justifiqui el compliment de les mesures de restauració i de
  protecció del medi ambient que hagin estat establertes.    
    2. Els  Serveis  Territorials  d'Indústria trametran a la
  Direcció  General  de  Política  Territorial una còpia dels
  successius plans de labors.                                
                                                             
    Article 10. Inspecció.-     Sens    perjudici    de   les
  atribucions  que en aquest respecte confereix la legislació
  de  mines als Serveis Territorials d'Indústria, la Direcció
  General  de  Política  Territorial  podrà  inspeccionar  el
  compliment de les mesures adreçades a prevenir i  compensar
  les   conseqüències    perjudicials   de   les   activitats
  extractives amb relació al medi ambient, així  com  de  les
  accions   de   restauració  que  hagin  estat  incloses  en
  l'autorització   corresponent.   Serà   en   qualsevol  cas
  preceptiva  una  inspecció  en  finalitzar  les  obres   de
  restauració.    Els    Serveis   Territorials   d'Indústria
  comunicaran  a la Direcció General de Política Territorial,
  amb  una antelació mínima de dos mesos, la data prevista de
  l'acabament  de  cadascuna  de  les  fases de restauració i
  d'aquelles  irregularitats  susceptibles  d'infringir   les
  mesures  i  les accions de restauració, detectades a través
  de la seva pròpia actuació inspectora.                     
                                                             
    Article 11. Execució forçosa.-   En el cas d'incompliment
  de les mesures de protecció del medi ambient,  incloses  en
  l'autorització,  l'Administració de la Generalitat a través
  de  la  Direcció  General  de  Política  Territorial,   pot
  procedir, previ  apercebiment  al titular de l'explotació i
  sens  perjudici  del  que  preveu  l'article   següent,   a
  l'execució forçosa de les mesures esmentades a càrrec de la
  fiança dipositada.                                         
                                                             
    Article 12. Suspensió dels treballs.-   1.  En  els casos
  d'urgència  per  raons  de  perill de la protecció del medi
  ambient,  la  Direcció  General  de  Política   Territorial
  proposarà   als   Serveis   Territorials   d'Indústria   la
  suspensió  provisional  dels  treballs  d'aprofitament  als
  efectes previstos en la legislació de mines.               
    2.  Igualment,  en  cas  d'incompliment de les condicions
  imposades  en  l'autorització  referents  al  Programa   de
  Restauració  o  d'impagament  de les fiances o de les seves
  actualitzacions,    la   Direcció   General   de   Política
  Territorial  podrà  elevar  proposta   de   declaració   de
  caducitat.                                                 
    3.  El  que  preveuen  els punts anteriors s'entén que és
  sens  perjudici  de  les  facultats  que en aquest respecte
  corresponen als Serveis Territorials d'Indústria.          
                                                             
    Article 13. Sancions.-   1.  La vulneració de les accions
  de  restauració  i de les condicions per a la protecció del
  medi  ambient  contingudes  en l'autorització atorgada pels
  Serveis  Territorials  d'Indústria  o  l'impagament  de les
  fiances  o  de   les   seves   actualitzacions   tenen   la
  consideració  d'infraccions  administratives i comporten la
  la imposició d'una multa de cinquanta mil a cinc-centes mil
  pessetes al titular de l'autorització, previ el procediment
  sancionador ajustat al que preveuen  els  articles  133  al
  137,  tots  dos  inclosos,  de  la  Llei   de   Procediment
  Administratiu.                                             
    2.  Fins  a  dues-centes  mil  pessetes  les multes seran
  imposades  pel  Director General de Política Territorial, i
  de  dues-centes mil fins a cinc-centes mil pel Conseller de
  Política Territorial i Obres Públiques.                    
    3.  Per graduar les multes hom s'atindrà a la gravetat de
  la  matèria,  a  la  superfície  afectada  i  a   la   seva
  reiteració.  A  aquests  efectes es considerarà de caràcter
  greu  tota  infracció  que representi l'augment dels costos
  d'aplicació  de  les  mesures  per  a la protecció del medi
  ambient  incloses  en  l'autorització  o  impliqui,  com  a
  conseqüència,  la  necessitat  d'executar  altres   mesures
  addicionals.                                               
    4.  La   imposició   de   multes   és   independent   del
  rescabalament de danys i de la indemnització de perjudicis,
  així  com de les responsabilitats administratives exigibles
  pels òrgans competents en matèria de mines o urbanística.  
                                                             
    Article 14.   Els  treballs de restauració i de protecció
  del  medi  ambient  inclosos  en el Programa de Restauració
  podran  ésser  objecte  de les ajudes que preveu la Llei de
  Foment  de  la  Mineria,  així com d'aquells altres que, en
  matèries mèdio-ambientals i industrials, puguin existir.   
                                                             
  Disposició addicional                                      
    Única.-   En el termini d'un any des de la publicació del
  present Decret, la Direcció General de Política Territorial
  i  la Direcció General d'Indústria, procediran a la revisió
  conjunta   dels   plans   de   restauració   aprovats   amb
  anterioritat  a  la  vigència  de la Llei, amb la definició
  d'aquells  aspectes  a  modificar,  els  quals  no   podran
  comportar un increment de cost per al concessionari.       
                                                             
  Disposicions transitòries                                  
                                                             
    Primera.-   1.  Els  titulars  d'explotacions  degudament
  autoritzades  amb anterioritat a la vigència de la Llei que
  no  disposin  d'un  pla  de  restauració aprovat  hauran de
  presentar  a  la  Direcció General de Política Territorial,
  dins  del  termini  de  quatre  mesos  des  de  la  data de
  publicació  del  present Decret, un Programa de Restauració
  de  les àrees encara no explotades que haurà de contenir, a
  més  del que estableixen els articles 3 i 4, una informació
  detallada  de  l'estat  actual  de  l'explotació  i  de les
  mesures  de  restauració  o  de  protecció del medi ambient
  adoptades fins a aquell moment.                            
    2. La Direcció General  de Política Territorial estudiarà
  la  proposta  esmentada i, prèvia audiència a l'interessat,
  establirà  definitivament  el  Programa de Restauració així
  com  la  quantia de la fiança que correspongui, d'acord amb
  el que  expressa  l'article  6 i el termini de la garantia.
  Aquestes    resolucions    seran   trameses   als   Serveis
  Territorials  d'Indústria  i s'incorporaran al contingut de
  les   autoritzacions   o   les   concessions   d'explotació
  corresponents amb el caràcter de condicions especials.     
                                                             
    Segona.-   Per a les explotacions ja existents de carbons
  minerals  i  de roques calcàries per a l'obtenció de ciment
  que  estiguin  degudament  autoritzades  amb  períodes   de
  concessió  superiors  a  cinquanta  anys,  s'han d'establir
  Convenis  específics per tal d'acomodar les garanties i els
  plans  de  restauració a la realitat de l'explotació en les
  seves  etapes  successives dins de l'estricte compliment de
  les finalitats de la Llei.                                 
                                                             
    Tercera.-  El  que  preveu aquest Decret s'aplicarà a les
  activitats especificades en l'article 2 que necessitin nova
  autorització  i  a  les  ja autoritzades, situades fora del
  territori  definit  en  l'article 1, mentre el Parlament no
  haurà  regulat  les  normes de protecció de la natura per a
  tot el territori de Catalunya.                             
    La  fiança  definida  en l'article 6 es reduirà al 50% de
  l'import que determina el punt 3.                          
                                                             
    Quarta.-  Aquelles  sol·licituds  per  a  les  activitats
  especificades  en l'article 2 que es trobessin en tràmit en
  el  moment  de la publicació de la Llei hauran d'ajustar-se
  al que disposa el present Decret.                          
                                                             
  Barcelona, 15 de juliol de 1983                            
                                                             
  Jordi Pujol                                                
  President de la Generalitat                                
  de Catalunya                                               
                                                             
  Xavier Bigatà i Ribé                                       
  Conseller de Política Territorial                          
  i Obres Públiques                                          
                                                             
                                                             

Amunt