Accés al contingut Accés al menú de la secció
DOGC  > Resultats i fitxa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
Dades del document
  • Tipus de document Ordre

  • Data del document 03/02/1994

  • Número de control 93287213

  • Organisme emissor Departament de la Presidència

Dades del DOGC
  • Número 1860

  • Data 14/02/1994

  • Secció DISPOSICIONS

  • Pàgina 1080

Descriptors relacionats
Matèries
Lupa
Accedeix a la cerca

ORDRE de 3 de febrer de 1994, de desplegament del Decret 328/1993, de 28 de desembre, sobre els procediments de modificació de les relacions de llocs de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.


                                                              
                                                              
                                                              
     La  publicació  i l'entrada en vigor de les relacions de 
  llocs de treball del personal funcionari de l'Administració 
  de la Generalitat de Catalunya fan necessari  l'establiment 
  d'uns  procediments racionals d'elaboració i modificació de 
  les esmentades relacions de llocs de treball,  per  tal  de 
  poder-les  adequar als canvis organitzatius, estructurals i 
  funcionals que es produeixin amb l'agilitat i  flexibilitat 
  que requereixen les necessitats del servei públic.
                                                              
      A  aquests  efectes,  i atès que l'article 5 del Decret 
  328/1993, de 28 de desembre, faculta els departaments de la 
  Presidència, de Governació  i  d'Economia  i  Finances  per 
  regular els procediments de modificació de les relacions de 
  llocs de treball del personal funcionari de l'Administració 
  de  la  Generalitat  incloses  en  l'àmbit  d'aplicació  de 
  l'esmentat Decret;                                          
                                                              
      A proposta dels consellers dels esmentats departaments, 
                                                              
  Ordeno:                                                     
                                                              
  Capítol 1                                                   
  Modificacions parcials de les relacions de llocs de treball 
  que no tinguin incidència pressupostària                    
                                                              
  Article 1                                                   
     1.1   Es  tramitaran  pel  procediment  simplificat  que 
  estableix  l'apartat  2  i  següents  d'aquest  article les 
  modificacions relatives exclusivament a un  o  alguns  dels 
  continguts següents:                                        
  La denominació del lloc.
  La forma de provisió.
  La localitat.
  La titulació específica.
  La formació específica.
  L'horari.
  El decrement del nombre de llocs.
  L'increment    del    nombre   de   llocs   sense   dotació 
  pressupostària.
  El canvi d'unitat d'adscripció.
  El col·lectiu de cossos.
  L'especificació dels cossos.
  La mobilitat interadministrativa.
  El tipus de lloc.
  El canvi a un grup inferior.
      1.2    Per   realitzar   aquestes   modificacions,   la 
  secretaria general del departament afectat farà arribar una 
  proposta degudament justificada i documentada a la Direcció 
  General  de  la  Funció  Pública,  que  l'analitzarà  en el 
  termini màxim de cinc dies.
      1.3  L'informe que resulti de l'anàlisi esmentada  serà 
  tramès  per  la  Direcció  General  de la Funció Pública al 
  departament per tal  que  hi  formuli  al·legacions  en  el 
  termini de cinc dies, únicament quan la proposta definitiva 
  continguda  en  l'informe  difereixi de la proposta inicial 
  del departament.
      Una vegada analitzades les al·legacions o bé si no n'hi 
  ha,  la Direcció General de la Funció Pública, complerts la 
  resta de tràmits que exigeix la normativa vigent,  trametrà 
  en  el  termini  màxim  de  tres  dies  la  proposta  a  la 
  consellera  de  Governació  i  al  conseller  d'Economia  i 
  Finances per tal que sigui elevada al Govern.
      1.4   Si de l'anàlisi de la proposta inicial es desprèn 
  que  la  modificació  té  incidència   pressupostària,   es 
  tramitarà  la proposta d'acord amb el procediment establert 
  al capítol 2 d'aquesta Ordre.
                                                              
  Capítol 2                                                   
  Modificacions parcials de les relacions de llocs de treball 
  que tinguin incidència pressupostària                       
                                                              
  Article 2                                                   
     2.1  Les propostes de modificació de  les  relacions  de 
  llocs  de  treball  que  consisteixin  en  un increment del 
  nombre de llocs amb dotació pressupostària, en la  variació 
  del complement de destinació o del complement específic, en 
  el   canvi   a  un  grup  superior  i  en  qualsevol  altra 
  modificació que tingui una incidència pressupostària  seran 
  trameses  conjuntament  a  la Direcció General de la Funció 
  Pública i a la Direcció General de Pressupostos i Tresor.
      2.2    Aquestes   propostes   contindran   la   mateixa 
  documentació  que  la  requerida  a  l'article  4 d'aquesta 
  Ordre, llevat de la documentació a què fan  referència  els 
  apartats a) i b).
      2.3   En el termini de deu dies, la Direcció General de 
  la Funció Pública portarà a terme la valoració dels  llocs, 
  que  serà  tramesa  a la Direcció General de Pressupostos i 
  Tresor  per   tal   que   emeti   l'informe   pressupostari 
  corresponent en el termini de set dies.
      2.4   Una  vegada  efectuada  la  valoració  i elaborat 
  l'informe, tots dos documents seran tramesos al departament 
  afectat. Si aquest  no  hi  formula  al·legacions  dins  el 
  termini  de  cinc dies o si les al·legacions formulades són 
  recollides a la proposta definitiva elaborada per les  dues 
  unitats  directives esmentades a l'article 2.3, la Direcció 
  General de la Funció Pública, complerts la resta de tràmits 
  que exigeix  la  normativa  vigent,  trametrà  la  proposta 
  definitiva  al  conseller  de  Governació  i  al  conseller 
  d'Economia i Finances per tal que sigui elevada al Govern.
      2.5  Si s'hi formulen al·legacions, la Direcció General 
  de la Funció Pública les analitzarà en el termini de quatre 
  dies. Les  al·legacions  i  el  resultat  de  l'ànalisi  es 
  trametran  a  la  Direcció General de Pressupostos i Tresor 
  per tal que emeti l'informe pressupostari  corresponent  en 
  el  termini  de  tres  dies. Una  vegada efectuats aquests  
  tràmits, es faran les propostes definitives en  matèria  de 
  valoració.
      2.6   Si les al·legacions formulades pel departament no 
  són  recollides  en  la  seva  totalitat  en  la   proposta 
  definitiva   elaborada  per  les  dues  unitats  directives 
  esmentades a l'article  2.3,  la  Direcció  General  de  la 
  Funció  Pública, en el termini màxim de cinc dies, trametrà 
  la  proposta  definitiva,  juntament  amb   la   resta   de 
  documentació,     a     la    Comissió    de    Coordinació 
  Interdepartamental i al departament afectat. La Comissió de 
  Coordinació Interdepartamental, a  la  primera  sessió  que 
  realitzi  des de la data de recepció de la proposta i de la 
  resta de documentació, farà  la  seva  proposta,  que  serà 
  tramesa,  complerts  la  resta  de  tràmits  que exigeix la 
  normativa vigent,  a  la  consellera  de  Governació  i  al 
  conseller   d'Economia  i  Finances,  per  tal  que  si  ho 
  consideren oportú sigui elevada al Govern.
                                                              
  Capítol 3                                                   
  Modificacions  de  les  relacions  de  llocs   de   treball 
  motivades  per  la  creació  o modificació d'una estructura 
  orgànica                                                    
                                                              
  Article 3                                                   
     L'elaboració o modificació de les relacions de llocs  de 
  treball  motivades per canvis en l'estructura orgànica d'un 
  departament, organisme o entitat  autònoma  es  tramitaran, 
  amb  caràcter  general, de manera simultània a l'elaboració 
  del  projecte  de  disposició  que  modifiqui  l'estructura 
  orgànica  afectada. Quan les modificacions de l'estructura  
  comportin  l'elaboració  d'un  decret  i  una   ordre   del 
  conseller   corresponent,   totes   dues   disposicions  es 
  tramitaran, amb caràcter general, simultàniament.
                                                              
  Article 4                                                   
     La secretaria general del departament  afectat  iniciarà 
  el  procediment  amb la tramesa a la Direcció General de la 
  Funció Pública, al Comitè Director per a l'Organització  de 
  l'Administració  i  a la Direcció General de Pressupostos i 
  Tresor de tota la documentació del projecte  de  creació  o 
  modificació  de  l'estructura  orgànica, tinguin incidència 
  pressupostària o no,  i,  en  particular,  la  documentació 
  següent:                                                    
      a)   El   projecte  de  nova  estructura  amb  tota  la 
  documentació que exigeix l'article 63 i següents de la Llei 
  13/1989,  de  14  de  desembre,   sobre   l'elaboració   de 
  disposicions  de  caràcter  general,  i  també la normativa 
  sobre l'estructura afectada.
      b) L'adscripció  dels  efectius  humans  als  diferents 
  òrgans  de l'estructura afectada i els recursos tecnològics 
  existents.
      c) La proposta de classificació i valoració, que  haurà 
  de contenir necessàriament la informació següent:           
      L'enumeració  completa  dels  llocs  de treball que són 
  donats de baixa de la relació.
      L'enumeració completa dels llocs de treball  que  s'han 
  d'incorporar a la relació de llocs de treball.
      L'enumeració  completa  dels  llocs  de treball que han 
  sofert una alteració substancial en la  seva  definició  de 
  funcions,  per  la  qual  cosa  han de sotmetre's de nou al 
  procés de valoració i classificació.
      L'enumeració completa dels llocs de treball que romanen 
  amb la mateixa definició de funcions però que han sofert un 
  canvi d'adscripció  o  qualsevol  canvi  en  la  informació 
  complementària reflectida a la relació de llocs de treball. 
      L'enumeració  completa  dels  llocs  de  treball que no 
  resulten modificats.
      La totalitat dels qüestionaris de descripció i  anàlisi 
  emprats,  degudament  emplenats  i ordenats per dependència 
  orgànica, pel que fa a les modificacions  que  es  proposen 
  tant en relació amb els càrrecs de comandament, com amb els 
  llocs  singulars i els llocs base. Si es tracta de llocs de 
  treball ja relacionats, s'hauran d'identificar amb  el  seu 
  codi de lloc.
      Tota  la  informació  complementària  amb  la motivació 
  corresponent que s'ha de fer constar a la relació de  llocs 
  de  treball, pel que fa als llocs que resulten afectats per 
  la modificació.
      d) L'estudi econòmic corresponent.
                                                              
  Article 5                                                   
     5.1  Una vegada rebuda tota la documentació,  el  Comitè 
  Director   emetrà   un   informe   sobre   la   modificació 
  d'estructura en el termini de deu dies i el trametrà  a  la 
  Direcció  General  de  la  Funció  Pública  i a la Direcció 
  General de Pressupostos i Tresor.
      En el termini de deu dies, la Direcció  General  de  la 
  Funció Pública valorarà els llocs de l'estructura proposada 
  pel  Comitè Director, que trametrà a la Direcció General de 
  Pressupostos  i  Tresor  per  tal   que   emeti   l'informe 
  pressupostari corresponent en el termini de set dies.
      5.2   Tots  els informes i la valoració es trametran al 
  departament afectat, que podrà formular-hi al·legacions  en 
  el  termini  de  cinc dies davant la Direcció General de la 
  Funció Pública.
      5.3  Si  s'hi  formulen  al·legacions,  caldrà  que  la 
  Direcció  General de la Funció Pública i el Comitè Director 
  les analitzin conjuntament en el termini de set  dies. Les  
  al·legacions  i  el resultat de l'ànalisi es trametran a la 
  Direcció General de Pressupostos i Tresor per tal que emeti 
  l'informe pressupostari corresponent en el termini de  tres 
  dies. Una  vegada  efectuats aquests tràmits, es faran les  
  propostes   definitives   en   matèria  d'estructura  i  de 
  valoració.
      5.4  Si el departament no hi formula al·legacions  dins 
  el  termini  de  cinc dies o si les al·legacions formulades 
  són recollides a les propostes definitives  elaborades  per 
  les  tres unitats directives esmentades a l'article 5.3, la 
  Direcció  General  de  la  Funció  Pública   trametrà   les 
  propostes  definitives  als  òrgans  següents,  per tal que 
  siguin elevades al Govern:                                  
      a) L'avantprojecte de decret i, si s'escau, el projecte 
  d'ordre,  amb  els  informes  corresponents,  al  conseller 
  competent.
      b) La proposta de modificació de les relacions de llocs 
  de treball, amb els informes corresponents, al conseller de 
  Governació i al conseller d'Economia i Finances.
      5.5   Si les al·legacions formulades pel departament no 
  són recollides  en  la  seva  totalitat  en  les  propostes 
  definitives  elaborades  per  les  tres  unitats directives 
  esmentades a l'article  5.3,  la  Direcció  General  de  la 
  Funció   Pública   trametrà   les   propostes  definitives, 
  juntament amb la resta de documentació, a  la  Comissió  de 
  Coordinació Interdepartamental i al departament afectat.
      La  Comissió  de  Coordinació  Interdepartamental, a la 
  primera sessió que realitzi des de la data de  recepció  de 
  les propostes i de la resta de documentació, farà les seves 
  propostes  als  òrgans  esmentats als articles 5.4.a) i b), 
  per tal que siguin elevades al Govern.
                                                              
  Capítol 4                                                   
  Normes comunes a tots els procediments                      
                                                              
  Article 6                                                   
     6.1  Les diferents modificacions que afectin  un  mateix 
  lloc  de  treball  s'inclouran  en  una única proposta i es 
  tramitaran per un únic procediment dels que estableixen  el 
  Decret  328/1993  i aquesta Ordre, determinat pel contingut 
  de les modificacions proposades, llevat de  les  excepcions 
  que es puguin produir per raons de necessitats del servei.
      6.2    Els  departaments  facilitaran  en  tot  cas  la 
  informació i les dades  complementàries  que  en  qualsevol 
  moment  de  la  tramitació de l'expedient de modificació de 
  les relacions de  llocs  de  treball  els  sol·licitin  els 
  òrgans  que  han  d'emetre  els  informes  preceptius i que 
  elaboren  les  propostes  definitives. La  manca   de   la  
  informació requerida suspendrà els terminis de tramitació.
      6.3   Els òrgans a què fa referència l'apartat anterior 
  poden determinar els suports informàtics i documentals  que 
  hauran   de  ser  utilitzats  per  a  l'elaboració  de  les 
  propostes i la tramesa de la informació necessària per a la 
  tramitació dels procediments que regula aquesta Ordre.
                                                              
  Disposicions addicionals                                    
                                                              
     -  1   Les  normes  contingudes  en  aquesta  Ordre  són 
  d'aplicació a les modificacions de les relacions  de  llocs 
  de treball del personal funcionari de l'Administració de la 
  Generalitat.
                                                              
     -  2   S'exclouen  expressament  de  l'àmbit d'aplicació 
  d'aquesta Ordre  les  relacions  de  llocs  de  treball  de 
  personal  docent  dels  centres  i  serveis  educatius i de 
  personal que presta serveis en els centres  i  establiments 
  sanitaris.
                                                              
  Disposició derogatòria                                      
        Queden  derogades les disposicions d'igual o inferior 
  rang que s'oposen al que estableix aquesta Ordre.
                                                              
  Disposicions finals                                         
      La  present  Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva 
  publicació al DOGC.
                                                              
  Barcelona, 3 de febrer de 1994                              
                                                              
  Jordi Pujol                                                 
  President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                              
Amunt