Accés al contingut Accés al menú de la secció
DOGC  > Resultats i fitxa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
Dades del document
  • Tipus de document Decret

  • Data del document 25/10/1995

  • Número del document 300/1995

  • Número de control 95298026

  • Organisme emissor Departament de Cultura

Dades del DOGC
  • Número 2131

  • Data 22/11/1995

  • Secció DISPOSICIONS

  • Pàgina 8673

Portal Jurídic de Catalunya
Descriptors relacionats
Organismes
Lupa
Accedeix a la cerca

DECRET 300/1995, de 25 d'octubre, pel qual s'estableix l'estructura de l'entitat autònoma Biblioteca de Catalunya.


                                                              
 La  Llei  4/1993,  de  18  de març, del sistema bibliotecari 
 de  Catalunya estableix que la Biblioteca de Catalunya és la 
 biblioteca  nacional  amb la missió de recollir, conservar i 
 difondre  la  producció  bibliogràfica catalana; vetllar per 
 la  conservació  i  la difusió del patrimoni bibliogràfic, i 
 mantenir  la  condició  de  centre  de  consulta  i  recerca 
 científica de caràcter universal.
                                                              
 Per  al  desenvolupament d'aquestes funcions, la Llei atorga 
 a  la Biblioteca de Catalunya la condició d'entitat autònoma 
 de  caràcter  administratiu  i  l'adscriu  al Departament de 
 Cultura. Al    mateix    temps,   estableix   l'organització 
 administrativa  de  la Biblioteca, creant diversos òrgans de 
 govern i gestió.
                                                              
 No  obstant això, la mateixa Llei, en les seves disposicions 
 addicionals,  vincula l'efectivitat d'aquestes previsions al 
 procés  de transferència dels mitjans personals, econòmics i 
 materials  del  Consorci  de  la  Biblioteca  de Catalunya a 
 l'entitat autònoma.
                                                              
 Havent-se  culminat  aquest  procés  amb  la  dissolució del 
 Consorci  i  la  constitució  de l'entitat autònoma, resulta 
 necessari  dotar la Biblioteca de Catalunya d'una estructura 
 orgànica  ajustada a les seves necessitats i que desenvolupi 
 l'organització administrativa establerta a la Llei.
                                                              
 En  conseqüència,  d'acord  amb  l'article  25.1  de la Llei 
 13/1989,  de  14  de desembre, d'organització, procediment i 
 règim  jurídic  de  l'Administració  de  la  Generalitat  de 
 Catalunya,  a  proposta  del  conseller de Cultura i d'acord 
 amb el Govern,                                               
                                                              
 Decreto:                                                     
                                                              
 Article 1                                                    
 Condició    orgànica   de   la   Biblioteca   de   Catalunya 
 La  Biblioteca de Catalunya, d'acord amb el que estableix la 
 Llei  4/1993,  de  18  de  març,  és una entitat autònoma de 
 caràcter administratiu adscrita al Departament de Cultura.
                                                              
 Article 2                                                    
 Òrgans de govern i gestió                                    
 Són  òrgans de govern i gestió de la Biblioteca de Catalunya 
 aquells  que estableix l'article 13 de la Llei 4/1993, de 18 
 de març.
                                                              
 Article 3                                                    
 Consell Rector                                               
 La   composició  i  funcions  del  Consell  Rector  són  les 
 establertes  en  l'article  14  de  la Llei 4/1993, de 18 de 
 març.
                                                              
 Article 4                                                    
 Director                                                     
 1. El   director  de  la  Biblioteca  de  Catalunya  té  per 
 funcions  les establertes en l'article 15 de la Llei 4/1993, 
 de 18 de març.
 2. Depenen del director els òrgans següents:                 
 a) Gerència                                                  
 b) Administració                                             
 c) Unitat Bibliogràfica                                      
 d) Hemeroteca                                                
 e) Unitat Gràfica                                            
 f) Fonoteca                                                  
 g) Àrea de Difusió                                           
 h) Arxiu Maragall                                            
 i) Biblioteca Bergnes de les Casas.
                                                              
 Article 5                                                    
 Gerència                                                     
 1. La Gerència té per funcions:                              
 a)  Dur  a  terme  l'execució de les tasques d'organització, 
 planificació  i  coordinació  de la Biblioteca de Catalunya, 
 d'acord amb els criteris de la direcció;                     
 b)  Supervisar  i coordinar els serveis comuns a les unitats 
 de la Biblioteca de Catalunya;                               
 c)  Supervisar i coordinar els programes de la Biblioteca de 
 Catalunya;                                                   
 d)  Qualsevol  altra  funció  que li sigui encomanada per la 
 direcció.
 2. Depenen de la Gerència els següents òrgans:               
 a) Àrea de Tecnologia de la Informació                       
 b) Servei d'Adquisicions                                     
 c) Servei d'Accés i Obtenció de Documents                    
 d)   Servei  d'Emmagatzemament,  Preservació  i  Conservació 
 e) Servei de Normalització Bibliogràfica                     
 f)  Secció  de Coordinació de les Oficines del Dipòsit Legal 
 de Catalunya.
                                                              
 Article 6                                                    
 Àrea de Tecnologia de la Informació                          
 1. L'Àrea   de  Tecnologia  de  la  Informació,  amb  nivell 
 orgànic de servei, té per funció portar a terme:             
 a)   El   disseny,   la  coordinació  i  el  control  de  la 
 informatització de la Biblioteca de Catalunya.
 b) El manteniment i l'explotació del sistema informàtic.
 c)  L'estudi,  el  desenvolupament  i  la  implantació de la 
 tecnologia de la informació a la Biblioteca de Catalunya.
 d)  La  coordinació, supervisió i prestació de suport tècnic 
 del   maquinari,  programari  i  comunicacions  del  sistema 
 informàtic de la Biblioteca de Catalunya.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. L'Àrea  de  Tecnologia  de  la  Informació  actua  en tot 
 l'àmbit  de la Biblioteca de Catalunya, com també en l'àmbit 
 territorial  de  Catalunya  i extern en general, per tal com 
 facilita   l'accés   remot  a  les  bases  de  dades  de  la 
 Biblioteca de Catalunya.
                                                              
 Article 7                                                    
 Serveis comuns                                               
 El  Servei  d'Adquisicions,  el Servei d'Accés i Obtenció de 
 Documents  i  el  Servei  d'Emmagatzemament,  Preservació  i 
 Conservació són serveis comuns de les unitats.
                                                              
 Article 8                                                    
 Servei d'Adquisicions                                        
 1. El    Servei    d'Adquisicions    té   com   a   funcions 
 específiques:                                                
 a)  Executar  les  adquisicions aprovades per la direcció de 
 la Biblioteca de Catalunya.
 b)   Executar,   coordinar,   registrar   i  supervisar  les 
 adquisicions  de  la  Biblioteca de Catalunya mitjançant les 
 diverses  modalitats  d'ingrés  del  Dipòsit  Legal, compra, 
 intercanvi, donatiu i dipòsit.
 c)   Executar   la   gestió  de  compres  bibliogràfiques  i 
 verificar-ne  la  facturació,  i  organitzar  i  executar el 
 circuit  intern  d'informació  bibliogràfica de suport de la 
 política d'adquisicions.
 d)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. Depenen  del Servei d'Adquisicions la Secció d'Ingrés del 
 Dipòsit   Legal   i   la   Secció  de  Compres,  Donatius  i 
 Intercanvis.
                                                              
 Article 9                                                    
 Secció d'Ingrés del Dipòsit Legal                            
 La  Secció  d'Ingrés  del  Dipòsit  Legal  té com a funcions 
 específiques:                                                
 a)  Organitzar  i  processar  la  gestió de les adquisicions 
 aplicades    als    documents    ingressats    per   aquesta 
 procedència.
 b)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 10                                                   
 Secció de Donatius, Compres i Intercanvis                    
 La  Secció  de  Donatius,  Compres  i  Intercanvis  té com a 
 funcions específiques:                                       
 a)  Organitzar  i  processar  la  gestió de les adquisicions 
 aplicades    als    documents    ingressats    per   aquesta 
 procedència.
 b)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 11                                                   
 Servei d'Accés i Obtenció de Documents                       
 1. El  Servei  d'Accés  i  Obtenció  de  Documents  té com a 
 funcions específiques:                                       
 a)   Organitzar,   coordinar,   gestionar  i  supervisar  la 
 consulta  dels  documents  i  l'accés immediat o remot a les 
 sales  de  lectura de la Biblioteca de Catalunya de tots els 
 documents  accessibles  de  la  Biblioteca,  sigui en suport 
 original o substitutori.
 b)  Organitzar  l'acolliment i accés, i informar els usuaris 
 de   la   Biblioteca   de   Catalunya   sobre  els  recursos 
 bibliogràfics  del  centre  i  l'accés  a  la  informació  i 
 documentació immediat o remot.
 c)  Organitzar  els  recursos d'informació de lliure accés a 
 les sales de lectura.
 d)  Organitzar, coordinar, supervisar i gestionar el préstec 
 en  les  seves diverses modalitats i l'obtenció de documents 
 en suport substitutori.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. Depenen  del  Servei  d'Accés  i Obtenció de Documents la 
 Secció  de  Referència i Comunicació, i la Secció d'Obtenció 
 de Documents i Préstec.
                                                              
 Article 12                                                   
 Secció de Referència i Comunicació                           
 La  Secció  de  Referència  i  Comunicació té com a funcions 
 específiques:                                                
 a)  Gestionar  la  informació,  la  consulta  i l'accés dels 
 documents accessibles de la Biblioteca.
 b)   Proposar   l'adquisició  de  material  bibliogràfic  de 
 referència.
 c)   Coordinar   i  controlar  l'accés  dels  usuaris  a  la 
 Biblioteca.
 d)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 13                                                   
 Secció d'Obtenció de Documents i Préstec                     
 La  Secció  d'Obtenció  de  Documents  i  Préstec  té  com a 
 funcions específiques:                                       
 a) Gestionar el préstec en les seves diverses modalitats.
 b)  Gestionar  i controlar les sol·licituds dels usuaris per 
 a l'obtenció dels documents en diferents suports.
 c)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 14                                                   
 Servei    d'Emmagatzemament,   Preservació   i   Conservació 
 1. El  Servei  d'Emmagatzemament,  Preservació i Conservació 
 té com a funcions específiques:                              
 a)  Organitzar,  coordinar,  gestionar i supervisar tots els 
 dipòsits  de  documents  de  la Biblioteca de Catalunya, pel 
 que  fa  a  les  condicions  d'espai  i  equipaments,  i  al 
 lliurament   de   documents,   d'acord   amb   els  criteris 
 establerts  pel  director  de la Biblioteca i pels directors 
 de les unitats.
 b)  Planificar  l'execució  dels  programes de preservació i 
 conservació  dels  documents  als  tallers d'enquadernació i 
 restauració,    i    al   laboratori   de   reprografia,   i 
 prioritzar-ne  l'execució  d'acord  amb  el  director  de la 
 Biblioteca  de  Catalunya i els directors de les unitats pel 
 que   fa  a  les  polítiques  i  mitjans  de  preservació  i 
 conservació  de  patrimoni  bibliogràfic de Catalunya en tot 
 l'àmbit territorial.
 c)  Facilitar l'obtenció de documents en suport substitutori 
 per  mitjà de tècniques de reprografia, per tal de preservar 
 els documents originals.
 d)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. Depenen   del  Servei  d'Emmagatzemament,  Preservació  i 
 Conservació   la   Secció   de   Dipòsits  i  la  Secció  de 
 Preservació i Conservació.
                                                              
 Article 15                                                   
 Secció de Dipòsits                                           
 La Secció de Dipòsits té com a funcions específiques:        
 a)  Organitzar  i  gestionar  l'emmagatzemament  dels  fons, 
 l'accessibilitat  i  circulació dels documents emmagatzemats 
 per a consulta dels usuaris.
 b)   Organitzar,   executar   i  controlar  l'inventari  del 
 material bibliogràfic dels dipòsits.
 c)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 16                                                   
 Secció de Preservació i Conservació                          
 La  Secció  de  Preservació  i Conservació té com a funcions 
 específiques:                                                
 a)  Organitzar,  coordinar i gestionar els diferents tallers 
 d'enquadernació,   restauració   i   reprografia   per   tal 
 d'executar  els  programes  de  preservació,  conservació  i 
 reproducció del fons bibliogràfic.
 b)   Definir   i   controlar   les   condicions  ambientals, 
 climàtiques i de manipulació del material bibliogràfic.
 c)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 17                                                   
 Servei de Normalització Bibliogràfica                        
 1. El   Servei   Normalització   Bibliogràfica   té   com  a 
 funcions:                                                    
 a)  Adaptar  les normes bibliogràfiques internacionals i les 
 catalogràfiques  que  han  de regir la catalogació de tot el 
 sistema bibliotecari de Catalunya.
 b) Supervisar, validar i unificar el catàleg d'autoritats.
 c)  Vetllar  per  la  unitat de criteri en l'aplicació de la 
 normativa  bibliogràfica,  pel  control  de  qualitat de les 
 bases  de  dades  de  la  Biblioteca de Catalunya, dels seus 
 catàlegs  i  dels  seus  productes  bibliogràfics,  i  de la 
 bibliografia nacional de Catalunya.
 d)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. El   Servei   de  Normalització  Bibliogràfica  actua  en 
 l'àmbit  de  la  Biblioteca  de  Catalunya  i  també  en tot 
 l'àmbit territorial de Catalunya.
                                                              
 Article 18                                                   
 Secció  de  Coordinació de les Oficines del Dipòsit Legal de 
 Catalunya                                                    
 1. La  Secció  de  Coordinació  de  les Oficines del Dipòsit 
 Legal  de  Catalunya, amb nivell orgànic de secció, té com a 
 funcions:                                                    
 a)   Coordinar,   gestionar,   controlar   i  supervisar  el 
 lliurament  i  la  tramesa dels materials que són objecte de 
 dipòsit  legal  a  Catalunya en relació amb les entitats que 
 n'han de fer lliurament i les que en són receptores.
 b)  Organitzar,  coordinar  i  supervisar el funcionament de 
 les oficines del Dipòsit Legal.
 c)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. Depenen   de  la  Secció  de  Coordinació  cinc  oficines 
 ubicades a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Tortosa.
                                                              
 Article 19                                                   
 L'Administració                                              
 1. L'Administració,  amb  nivell orgànic de servei, té com a 
 funcions  portar  a  terme  la  gestió,  la coordinació i el 
 control  dels  recursos  humans,  materials i financers, com 
 també  de les tasques generals d'administració de l'entitat, 
 i  aquelles  altres  funcions  que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 2. Depenen   de   l'Administració,   la  Secció  d'Assumptes 
 Generals,  la  Secció  de  Gestió  Econòmica,  la  Secció de 
 Recursos Humans i la Secció de Manteniment i Seguretat.
                                                              
 Article 20                                                   
 Secció d'Assumptes Generals                                  
 La   Secció   d'Assumptes   Generals   té   com  a  funcions 
 específiques:                                                
 a)  Gestionar  la  contractació administrativa de les obres, 
 subministraments,  consultoria  i assistència i dels serveis 
 necessaris per al funcionament de la Biblioteca.
 b) Gestionar les compres menors.
 c) Organitzar i controlar el registre d'entrada i sortida.
 d) Gestionar l'inventari dels béns mobles.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 21                                                   
 Secció de Gestió Econòmica                                   
 La   Secció   de   Gestió   Econòmica   té  com  a  funcions 
 específiques:                                                
 a)  Elaborar, gestionar, executar, comptabilitzar i liquidar 
 el  pressupost  d'ingressos  i  despeses de la Biblioteca de 
 Catalunya.
 b) Controlar la tresoreria.
 c) Gestionar els pagaments.
 d) Gestionar les liquidacions dels imports.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 22                                                   
 Secció de Recursos Humans                                    
 La   Secció   de   Recursos   Humans   té   com  a  funcions 
 específiques:                                                
 a)    Executar   les   tasques   de   gestió   de   personal 
 b)  Elaborar  i  controlar  els contractes i la documentació 
 administrativa del personal.
 c) Confeccionar les nòmines.
 d)  Gestionar  i  elaborar  la  documentació de la Seguretat 
 Social.
 e) Elaborar i modificar la relació de llocs de treball.
 f)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic                                       
                                                              
 Article 23                                                   
 Secció de Manteniment i Seguretat                            
 La  Secció  de  Manteniment  i  Seguretat  té com a funcions 
 específiques:                                                
 a)  Supervisar  i  controlar els sistemes de seguretat i les 
 tasques  de  manteniment  de la Biblioteca de Catalunya i de 
 tots els edificis i unitats que en depenen.
 b)  Controlar  l'assistència  tècnica  dels  industrials que 
 realitzen tasques de manteniment.
 c) Controlar la qualitat dels subministraments.
 d) Coordinar les obres menors.
 e)  Identificar  i  avaluar  els  riscos  i  l'actuació  del 
 personal de seguretat.
 f)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 24                                                   
 Unitats de la Biblioteca de Catalunya                        
 1. Les  unitats  de la Biblioteca de Catalunya, constituïdes 
 segons el criteri del suport documental, són:                
 Unitat Bibliogràfica                                         
 Hemeroteca                                                   
 Unitat Gràfica                                               
 Fonoteca.
 2. Les  funcions  genèriques de les unitats de la Biblioteca 
 de  Catalunya  són  les  establertes en l'article 9.a, 9.b i 
 9.e  de  la  Llei  4/1993, de 18 de març. D'altra banda, les 
 unitats també exerceixen les funcions següents:              
 a)  Portar  a  terme  la  gestió  de  les col·leccions de la 
 unitat  i  el seu procés tècnic corresponent i gestionar els 
 duplicats de la unitat.
 b)   Portar   a   terme  la  creació  dels  registres  i  la 
 catalogació  del  fons  i  col·leccions  per tal de donar-hi 
 accés,  contribuint  a la formació del catàleg general, únic 
 i  accessible  de la Biblioteca de Catalunya, d'acord amb la 
 normativa  bibliogràfica  establerta  per  la  Biblioteca de 
 Catalunya.
 c)  Contribuir a l'elaboració de la bibliografia nacional de 
 Catalunya  corrent i retrospectiva, i del catàleg col·lectiu 
 del patrimoni bibliogràfic.
 d)  Contribuir  als  treballs de normalització a requeriment 
 del Servei de Normalització Bibliogràfica.
 e)   Execució   i   gestió   de  les  funcions  d'inventari, 
 preservació  i difusió del patrimoni bibliogràfic en l'àmbit 
 territorial,  d'acord  amb  els  criteris  establerts per la 
 Direcció.
 f)  Proposar  els  programes de difusió i de publicacions de 
 la unitat.
 g)  Elaborar  els  informes de gestió i les estadístiques de 
 les unitats.
 h)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
 3. Els   directors  de  les  unitats  de  la  Biblioteca  de 
 Catalunya  són  càrrecs  de lliure designació i tenen nivell 
 orgànic de cap de servei.
                                                              
 Article 25                                                   
 Unitat Bibliogràfica                                         
 1. La  Unitat  Bibliogràfica,  amb nivell orgànic de servei, 
 té  com  a  funcions específiques les de la concreció de les 
 funcions  genèriques  en  el  fons  i les col·leccions de la 
 Unitat:  llibre  imprès  antic i modern, manuscrits i música 
 impresa,   i   aquelles   altres   funcions  que  li  siguin 
 encomanades pel seu superior jeràrquic.
 2. Depenen   de   la   Unitat  Bibliogràfica  la  Secció  de 
 Col·leccions  Generals,  la  Secció  de  Reserva Impresa, la 
 Secció de Manuscrits i la Secció de Música.
                                                              
 Article 26                                                   
 Seccions de la Unitat Bibliogràfica                          
 La  Secció  de  Col·leccions  Generals, la Secció de Reserva 
 Impresa,  la  Secció  de  Manuscrits  i  la Secció de Música 
 tenen  com  a  funcions  específiques  dins  els seus àmbits 
 respectius:                                                  
 a)  Proposar  l'adquisició  del  fons  i  de  les  obres  de 
 referència.
 b)  Organitzar  i  executar  la gestió i la catalogació dels 
 documents específics de cada secció.
 c)  Proposar  la realització de publicacions dins l'àmbit de 
 la secció.
 d) Participar en l'elaboració de la bibliografia nacional.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 27                                                   
 Hemeroteca                                                   
 1. L'Hemeroteca,  amb  nivell  orgànic  de  servei, té com a 
 funcions  específiques  les  de la concreció de les funcions 
 genèriques  en  els  fons i les col·leccions hemerogràfics i 
 de  publicacions seriades, i aquelles altres funcions que li 
 siguin encomanades pel seu superior jeràrquic.
 2. Depenen  de  l'Hemeroteca,  la  Secció  de  Col·lecció de 
 Premsa   Catalana,   la   Secció  de  Col·lecció  de  Premsa 
 Internacional,  la  Secció  de  Col·lecció  de  Recerca i de 
 Revistes  Especialitzades,  i  la  Secció  de  Col·lecció de 
 Reserva.
                                                              
 Article 28                                                   
 Seccions de l'Hemeroteca                                     
 La  Secció  de  Col·lecció  de Premsa Catalana, la Secció de 
 Col·lecció  de Premsa Internacional, la Secció de Col·lecció 
 de  Recerca  i  de  Revistes Especialitzades, i la Secció de 
 Col·lecció  de  Reserva  tenen  com  a funcions específiques 
 dins els seus àmbits respectius:                             
 a)  Proposar  l'adquisició  del  fons  i  de  les  obres  de 
 referència.
 b)  Organitzar  i  executar  la gestió i la catalogació dels 
 documents específics de cada secció.
 c)  Proposar  la realització de publicacions dins l'àmbit de 
 la secció.
 d) Participar en l'elaboració de la bibliografia nacional.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 29                                                   
 Unitat Gràfica                                               
 1. La  Unitat  Gràfica, amb nivell orgànic de servei, té com 
 a  funcions específiques les de la concreció de les funcions 
 genèriques  en els fons i col·leccions gràfiques, i aquelles 
 altres  funcions  que li siguin encomanades pel seu superior 
 jeràrquic.
 2. Depenen  de  la  Unitat Gràfica, la Secció de Gravats, la 
 Secció  de  Cartoteca  i  la  Secció  de Material Menor, amb 
 nivell orgànic de secció.
                                                              
 Article 30                                                   
 Seccions de la Unitat Gràfica                                
 La  Secció de Gravats, la Secció de Cartoteca i la Secció de 
 Material  Menor  tenen  com a funcions específiques dins els 
 seus àmbits respectius:                                      
 a)  Proposar  l'adquisició  del  fons  i  de  les  obres  de 
 referència.
 b)  Organitzar  i  executar  la gestió i la catalogació dels 
 documents específics de cada secció.
 c)  Proposar  la realització de publicacions dins l'àmbit de 
 la secció.
 d) Participar en l'elaboració de la bibliografia nacional.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 31                                                   
 Fonoteca                                                     
 1. La  Fonoteca,  amb  nivell  orgànic  de  servei, té com a 
 funcions  específiques  les  de  concreció  de  les funcions 
 genèriques  en  els  fons  i  col·leccions d'enregistraments 
 visuals  i  sonors, i aquelles altres funcions que li siguin 
 encomanades pel seu superior jeràrquic.
 2. Depenen  de  la  Fonoteca,  la  Secció  d'Enregistraments 
 Antics  i  la  Secció  d'Enregistraments Moderns, amb nivell 
 orgànic de secció.
                                                              
 Article 32                                                   
 Seccions de la Fonoteca                                      
 La    Secció    d'Enregistraments   Antics   i   la   Secció 
 Enregistraments  Moderns  tenen  com a funcions específiques 
 dins els seus àmbits respectius:                             
 a)  Proposar  l'adquisició  del  fons  i  de  les  obres  de 
 referència.
 b)  Organitzar  i  executar  la gestió i la catalogació dels 
 documents específics de cada secció.
 c)  Proposar  la realització de publicacions dins l'àmbit de 
 la secció.
 d) Participar en l'elaboració de la bibliografia nacional.
 e)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 33                                                   
 Àrea de Difusió                                              
 L'Àrea  de Difusió de la Biblioteca de Catalunya, amb nivell 
 orgànic de secció, té com a funcions:                        
 a)  Portar a terme la difusió de la Biblioteca de Catalunya, 
 en  tot  el  seu  abast,  d'acord  amb  els  criteris  de la 
 Direcció,  per  mitjà dels programes de difusió sectorials o 
 generals que s'estableixin.
 b)  Dissenyar,  coordinar,  gestionar i executar la política 
 d'exposicions   pròpies   o   en  col·laboració  amb  altres 
 entitats  i  organismes,  en tot l'àmbit de la Biblioteca de 
 Catalunya.
 c)  Normalitzar  i  coordinar les edicions i publicacions de 
 la  Biblioteca  de  Catalunya  i executar-les per mitjà dels 
 procediments que s'estableixin.
 d)  Gestionar i controlar el fons de publicacions pròpies de 
 la  Biblioteca  de  Catalunya,  participant en els programes 
 d'intercanvi,  d'acord  amb  els criteris del director de la 
 Biblioteca de Catalunya i dels directors de les unitats.
 e)  Portar  a  terme  les  tasques de relacions públiques en 
 general  i  amb  els  mitjans  de comunicació en particular, 
 d'acord amb els criteris de la Direcció.
 f)  Aquelles  altres  funcions que li siguin encomanades pel 
 seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 34                                                   
 Arxiu Maragall                                               
 L'Arxiu  Maragall,  amb  nivell  orgànic de secció, té com a 
 funcions,  com a centre especialitzat dependent, donar accés 
 immediat  o  remot  als  seus  fons i col·leccions en suport 
 original  o  substitutori;  informar  del  seu  contingut  i 
 vetllar  pel seu increment i pel seu correcte processament i 
 conservació,  i  aquelles  altres  funcions  que  li  siguin 
 encomanades pel seu superior jeràrquic.
                                                              
 Article 35                                                   
 Biblioteca Bergnes de les Casas                              
 La  Biblioteca  Bergnes  de les Casas, amb nivell orgànic de 
 secció,  té  com  a  funcions,  com  a  centre especialitzat 
 dependent,  donar  accés  immediat  o  remot als seus fons i 
 col·leccions  en  suport  original  o substitutori; informar 
 del  seu  contingut  i  vetllar  pel seu increment i pel seu 
 correcte  processament  i  conservació,  i  aquelles  altres 
 funcions   que   li  siguin  encomanades  pel  seu  superior 
 jeràrquic.
                                                              
 Barcelona, 25 d'octubre de 1995                              
                                                              
 Jordi Pujol                                                  
 President de la Generalitat de Catalunya                     
                                                              
 Joan Guitart i Agell                                         
 Conseller de Cultura                                         
                                                              
 (95.298.026)                                                 
                                                              
Amunt