Accés al contingut Accés al menú de la secció
DOGC  > Resultats i fitxa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
Dades del document
  • Tipus de document Decret

  • Data del document 27/07/1993

  • Número del document 179/1993

  • Número de control 92112005

  • Organisme emissor Departament d'Ensenyament

Dades del DOGC
  • Número 1779

  • Data 04/08/1993

  • Secció DISPOSICIONS

  • Pàgina 5456

Portal Juridic de Catalunya
Descriptors relacionats
Matèries
Lupa
Accedeix a la cerca

DECRET 179/1993, de 27 de juliol, pel qual es regulen les escoles de música i de dansa.

En aquest text s'han introduït les correccions d'errades publicades en el
    Catalunya compta amb una llarga tradició en les diverses 
  manifestacions  artístiques  dels  àmbits de la música i la 
  dansa. No és estrany, doncs, que  l'ensenyament  d'aquestes 
  arts  hagi estat una activitat present en un gran nombre de 
  poblacions catalanes. Cal destacar la tasca  realitzada  en 
  aquest camp des de l'Administració local de Catalunya.
                                                              
      Tanmateix, l'activitat legisladora no havia previst els 
  estudis  de  dansa  i  música  plenament emmarcats dins del 
  sistema educatiu i l'acció educativa s'havia supeditat a la 
  finalitat del reconeixement acadèmic.
                                                              
      La preocupació per la difusió de la cultura artística i 
  per  l'aprenentatge  d'aquestes  arts  és   una   constant, 
  d'importància  creixent,  en  el  nostre  marc  europeu més 
  immediat, tendència de la qual Catalunya no pot  quedar  al 
  marge,  tant des de la perspectiva del dret a un progressiu 
  enriquiment social  i  cultural,  com  per  respecte  a  la 
  tradició  ja esmentada. En aquest sentit, cal tenir present 
  el que manifesta la Resolució del Parlament Europeu  de  10 
  de  febrer de 1988, sobre l'ensenyament i la promoció de la 
  música, quan diu, entre d'altres consideracions, que  "s'ha 
  de  fomentar  l'accés  a  la vida musical i la participació 
  activa dins d'aquesta d'un públic  cada  cop  més  nombrós, 
  sobretot  de  joves,  i  que  per això, s'ha d'intensificar 
  l'educació  musical,  sobretot  en  els  centres  escolars, 
  fonamentant-se  igualment  en  el  principi  que l'educació 
  musical és un dret del ciutadà europeu".
                                                              
      La  Llei  orgànica  1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació 
  general  del  sistema  educatiu,  situa  els   ensenyaments 
  artístics  dins  del sistema educatiu com a ensenyaments de 
  règim especial  i  defineix  com  a  finalitats  d'aquests: 
  "proporcionar   als   alumnes  una  formació  artística  de 
  qualitat   i   garantir   la   qualificació   dels   futurs 
  professionals  de  la música, la dansa, l'art dramàtic, les 
  arts plàstiques i el disseny". Per a la música i  la  dansa 
  fixa  les  característiques  del currículum, dels alumnes i 
  del professorat  dels  centres  d'ensenyament,  alhora  que 
  preveu,  en  el  seu  article  39.5, l'existència d'escoles 
  específiques, que seran regulades reglamentàriament per les 
  administracions educatives i  en  les  quals  els  alumnes, 
  sense limitació d'edat, podran cursar estudis de dansa o de 
  música,  no  dirigits  a  l'obtenció de títols amb validesa 
  acadèmica i professional.
                                                              
      Es pretén, amb això, establir dues formes diferenciades 
  d'ensenyaments de música i de dansa; una via, reglada,  que 
  comprèn diversos graus, que té un nivell d'exigència elevat 
  en  funció  de la seva finalitat de facultar l'alumne per a 
  la pràctica professional i, per  tant,  exigeix  una  forta 
  dedicació, difícilment compatible amb d'altres ensenyaments 
  professionalitzadors,  i  una  altra via, no reglada, per a 
  aquelles  persones  que  desitgen  assolir  un  nivell   de 
  coneixements  adequats  per  practicar la dansa o la música 
  sense perspectives professionals. Això no obstant,  aquesta 
  segona  opció  també  permet  descobrir  i desenvolupar les 
  potencialitats  dels  alumnes   i   apropar   la   formació 
  professional artística a un major nombre de ciutadans.
                                                              
      Per  tant,  aquesta  doble  via no és obstacle perquè a 
  través d'una escola de música o de  dansa  es  desperti  un 
  interès  professional  vers  aquestes arts en els alumnes i 
  perquè les escoles els preparin adequadament per a  l'accés 
  als corresponents nivells de formació professional.
                                                              
      També cal preveure la possibilitat que aquestes escoles 
  puguin  compartir  locals    amb centres de grau mitjà dels 
  corresponents ensenyaments reglats, atès l'objectiu comú de 
  potenciar la formació artística de base per tal que puguin, 
  d'una banda,  sorgir  vocacions  professionals  i,  d'altra 
  banda,  consolidar-se  i  estendre's el ja molt ampli, i de 
  llarga tradició històrica, fenomen de  la  pràctica  de  la 
  música i de la dansa en el si de la societat catalana.
                                                              
      En  conseqüència,  i per tal de garantir la qualitat de 
  la  formació  adquirida  en  els  centres   que   ofereixen 
  ensenyaments  de música o de dansa sense validesa acadèmica 
  i professional, a  proposta  del  conseller  d'Ensenyament, 
  vist  el dictamen del Consell Escolar de Catalunya, d'acord 
  amb la Comissió Jurídica Assessora  i  amb  la  deliberació 
  prèvia del Govern,                                          
                                                              
  Decreto:                                                    
                                                              
  Article 1                                                   
  Àmbit d'aplicació                                           
    1.1 Queden compreses dins de l'àmbit  d'aplicació  de  la 
  present   disposició   de   les   escoles   que   professen 
  ensenyaments de música o de dansa adreçats a la iniciació i 
  formació dels infants en aquestes arts, a la preparació per 
  a  l'accés als corresponents estudis professionalitzadors i 
  a la continuació de la formació i pràctica  artístiques  no 
  professionals de persones de major edat.
    1.2 Els ensenyaments  impartits  a  aquestes  escoles  no 
  comporten l'obtenció de títols  amb  validesa  acadèmica  o 
  professional.
                                                              
  Article 2                                                   
  Objectius                                                   
    Les escoles de música i de dansa tindran com a  objectius 
  els següents:                                               
    Fomentar des  de la infància l'interès envers la música o 
  la dansa i  atendre  l'àmplia  demanda  social  de  cultura 
  artística pràctica.
    Procurar una  formació  teòrica  i  pràctica  que permeti 
  gaudir de la pràctica individual i de conjunt de la dansa o 
  de la música.
    Crear un entorn afavoridor del foment de la  pràctica  en 
  grup  d'activitats,  a  nivell  d'aficionat,  de dansa o de 
  música.
    Descobrir i animar els joves amb aptituds i  preparar-los 
  per  cursar estudis professionals en l'àmbit de la música o 
  de la dansa.
    Adequar  la  programació de l'ensenyament als interessos, 
  la dedicació i el ritme d'aprenentatge de l'alumne.
    Oferir una  àmplia  gamma  d'ensenyaments     entorn   de 
  l'activitat  de  la  dansa  o  musical,  com  ara la música 
  clàssica, música antiga, música moderna, autòctona, popular 
  o com el cant i, per part de la dansa, el ballet clàssic  i 
  les  altres formes de dansa escènica o la dansa tradicional 
  o popular.
                                                              
  Article 3                                                   
  Creació i autorització de les escoles                       
    3.1 Les escoles regulades per aquest Decret  poden  ésser 
  de titularitat pública o privada.
    3.2 La creació  d'escoles  de  dansa  o  de  música,  els 
  titulars  de  les  quals  siguin  corporacions  locals,  es 
  realitzarà  per  conveni  entre  aquestes  i el Departament 
  d'Ensenyament.
    3.3  L'obertura i  el  funcionament  de  les  escoles  de 
  titularitat   privada   estarà   sotmesa   a   autorització 
  administrativa,  la  qual  es  concedirà  sempre   que   es 
  reuneixin  els requisits mínims que s'estableixen en aquest 
  Decret. Correspon al conseller d'Ensenyament l'autorització 
  d'aquestes escoles.
    3.4 Les   escoles  creades  o  autoritzades  s'inscriuran 
  d'ofici    al   Registre   de   Centres   del   Departament 
  d'Ensenyament, el qual els  atorgarà  un  número  de  codi. 
  Igualment   s'inscriuran   en  el  mencionat  Registre  les 
  modificacions de la  creació  o  autorització  inicial  que 
  s'aprovin i el cessament de les escoles.
                                                              
  Article 4                                                   
  Titularitat de les escoles privades                         
    4.1 Tota persona física o jurídica de caràcter  privat  i 
  de nacionalitat espanyola o de qualsevol Estat membre de la 
  Comunitat Europea pot ésser titular d'escoles  privades  de 
  música o de dansa, d'acord amb el que es preveu  en  aquest 
  Decret. També en podran ésser titulars  i  dirigir-les  les 
  persones amb nacionalitat d'altres estats, d'acord  amb  la 
  normativa vigent i els tractats internacionals.
    4.2 No podran ser titulars d'escoles privades:            
    a) Les persones que  prestin  serveis  a  l'Administració 
  educativa estatal, autonòmica o local.
    b) Els  qui  tinguin  antecedents  penals  per   delictes 
  dolosos.
    c) Les  persones  físiques  o   jurídiques   expressament 
  privades de l'exercici d'aquest dret per sentència judicial 
  ferma.
    d) Les  persones  jurídiques  en  les  quals les persones 
  incloses als apartats anteriors exerceixin càrrecs  rectors 
  o siguin titulars del 20 per cent o més del capital social. 
                                                              
  Article 5                                                   
  Denominació de les escoles                                  
    5.1 Les   escoles  creades  o  autoritzades  empraran  la 
  denominació específica que consti com a tal al Registre  de 
  Centres.
    5.2 No podrà ser utilitzat en la denominació de  l'escola 
  cap qualificatiu que pugui induir a error  o  confusió  amb 
  els centres que imparteixen ensenyaments reglats d'aquestes 
  especialitats.
    5.3 Les escoles creades o autoritzades en virtut d'aquest 
  Decret   podran   fer  ús  d'aquesta  condició  a  la  seva 
  publicitat.
                                                              
  Article 6                                                   
  Locals i instal·lacions de les escoles                      
    6.1 Les escoles de  dansa  o  de  música  hauran  d'estar 
  ubicades  en  locals  que, amb accés independent, reuneixin 
  les condicions arquitectòniques, higièniques, acústiques  i 
  de seguretat previstes a la legislació vigent.
    6.2 Totes   les   instal·lacions  docents  disposaran  de 
  l'adequat aïllament acústic.
    6.3  Les  instal·lacions  hauran  d'ésser  adequades  als 
  ensenyaments  impartits.   En  qualsevol  cas, les aules no 
  destinades a la pràctica  instrumental  individual  de  les 
  escoles  de  música no tindran una superfície inferior a 25 
  metres quadrats i les aules destinades a classes  de  dansa 
  de  les  escoles  de dansa, que hauran d'estar proveïdes de 
  paviment flotant, no tindran una superfície inferior  a  70 
  metres  quadrats.  Les  escoles  de dansa tindran vestuaris 
  adequats a la capacitat d'alumnes del centre.
                                                              
  Article 7                                                   
  Procediment de creació i autorització de les escoles        
    7.1 L'autorització per a l'obertura i el funcionament  de
  les escoles de titularitat privada, la instarà  la  persona
  interessada.   La   sol·licitud   s'adreçarà  al  conseller
  d'Ensenyament   i   anirà   acompanyada   de   la   següent
  documentació:                                               
    a) Documentació    acreditativa    de   la   personalitat
  jurídica.
    a.1) En el supòsit de tractar-se d'una persona física  es
  requereix:                                                  
    Documentació acreditativa de no estar comprès en cap dels
  supòsits previstos a l'article 4.2 d'aquest Decret.
    a.2) En el supòsit de tractar-se d'una  persona  jurídica
  es requereix:                                               
    Fotocòpia compulsada  dels  estatuts  socials  degudament
  legalitzats.
    Relació de totes les  persones  físiques  que  exerceixen
  càrrecs  rectors  unipersonals i/o col·legiats i/o tenen el
  20% o més del capital social.
    Documentació acreditativa de no estar comprès en cap dels
  supòsits previstos a l'article 4.2 d'aquest Decret.
    b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal  de  la
  persona titular.
    c) Projecte   de   l'escola  on  constin  la  denominació
  específica que es proposa per a l'escola, la finalitat, els
  objectius, els mitjans materials i  de  finançament,  àmbit
  geogràfic del qual es preveu la cobertura, nombre d'alumnes
  previstos  i  horari  diari  i  setmanal de funcionament de
  l'escola.
    d) Descripció dels ensenyaments que pretén impartir, dels
  els  quals  hauran  d'incloure  com  a mínim les previsions
  contingudes a l'article següent.
    e) Currículum de les diverses matèries a impartir.
    f) Plànol d'emplaçament 1/2000, per  triplicat  i  signat
  pel tècnic competent.
    g) Plànol de situació 1/200, per triplicat i  signat  pel
  tècnic competent.
    h) Fotografies del solar, l'edifici existent i l'entorn.
    i) Plànol d'ordenació de l'edificació, límits del  solar,
  separacions,  etc.,  per  triplicat  i  signat  pel  tècnic
  competent.
    j) Plànol de l'estat actual del conjunt del  centre,  per
  triplicat i signat pel tècnic competent.
    k) Plànol de  distribució  de  totes  les  plantes  i  la
  coberta 1/100, acotades i superfície útil i construïda, per
  triplicat i signat pel tècnic competent.
    l) Plànol   d'alçats   i  seccions  1/100  acotades,  per
  triplicat i signat pel tècnic competent.
    m) Memòria tècnica, signada pel tècnic competent.
    n) Certificat de solidesa dels edificis o certificació de
  final d'obra.
    o) Certificat acreditatiu segons el qual la  instal•lació
  dels aparells elevadors compleix la normativa o  declaració
  jurada d'inexistència d'aparells elevadors.
    p) Certificat   acreditatiu  que  les  instal•lacions  de
  combustibles  compleixen  la  normativa o declaració jurada
  d'inexistència d'instal•lacions de combustible.
    q) Certificat   acreditatiu   que   les    instal•lacions
  elèctriques compleixen la normativa.
    r) Informe  sobre  les  condicions  higiènico-sanitàries,
  emès per l'Administració Sanitària.
    s) Títol jurídic acreditatiu del dret d'utilització  dels
  locals   (contracte   de   lloguer,   escriptura  notarial,
  certificació registral o similar).
    t) Proposta de personal docent de què  disposarà  el  nou
  centre,  amb descripció del nombre de professors per  àrees
  de  treball,  de  les  seves  titulacions  i  dels  càrrecs
  directius previstos.
  7.2   La  subscripció  de  convenis,  per  a  la  creació
  d'escoles  de  titularitat  de  l'Administració  local,  la
  sol·licitarà el president de la corresponent corporació. La
  sol·licitud  anirà  acompanyada de la documentació prevista
  al punt anterior, amb excepció de la de les  lletres  a)  i
  b). El document previst a la lletra s) serà substituïda per
  una  certificació  que manifesti el dret d'utilització dels
  locals on està ubicat el centre.
                                                              
  Article 8                                                   
  Programes d'ensenyament de les escoles                      
    Els ensenyaments a impartir per les escoles de dansa i de 
  música,  creades  o  autoritzades  en  virtut  del  present 
  Decret,   contindran   obligatòriament,   entre    d'altres 
  programes  possibles,  un  de  general  que inclogui, com a 
  mínim:                                                      
    a) Escoles de  música:  llenguatge  musical,  instrument, 
  pràctica vocal i instrumental de grup.
    b) Escoles  de  dansa:   expressió  corporal,  llenguatge 
  musical i dansa clàssica.
                                                              
  Article 9                                                   
  Diploma d'estudis                                           
    Els alumnes, en assolir els  objectius  corresponents  al 
  programa d'estudis escollit, seguit en una escola de música 
  o de dansa, podran rebre un diploma de l'escola acreditatiu 
  del  programa  que  hagin  cursat  a l'escola, les matèries 
  seguides i l'aprofitament. Aquest diploma  en  cap  cas  no 
  podrà  induir  a  confusió amb els certificats i títols amb 
  validesa acadèmica o professional.
                                                              
  Article 10                                                  
  Professorat de les escoles                                  
    10.1 Per a la creació  o  autorització  d'una  escola  de 
  música es requerirà un mínim de sis professors.
    Els  professors  de  música  hauran de tenir la titulació 
  acadèmica de grau superior d'ensenyaments de música.
    10.2 Per a la creació  o  autorització  d'una  escola  de 
  dansa es requerirà un mínim de dos professors.
    Els professors de dansa  hauran  de  tenir  la  titulació 
  acadèmica de grau superior d'ensenyaments de dansa.
                                                              
  Article 11                                                  
  Òrgans de govern de les escoles                             
    11.1 Els òrgans de govern de les escoles objecte d'aquest 
  Decret s'adequaran a  allò  que  preveu  la  Llei  orgànica 
  8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.
    11.2 El Departament d'Ensenyament regularà les funcions i 
  la  composició  dels  corresponents  òrgans  de govern, tot 
  tenint en compte la singularitat de les  escoles  regulades 
  per aquest Decret.
                                                              
  Article 12                                                  
  Cessament d'activitats                                      
    12.1   El   cessament  de  l'activitat  d'una  escola  de 
  titularitat de l'Administració local s'efectuarà mitjançant 
  l'extinció del corresponent conveni  de  creació,  la  qual 
  podrà  ésser  instada per la corporació local corresponent. 
  També la podrà adoptar el  Departament  d'Ensenyament  quan 
  observi  que  l'escola  ha deixat de complir les condicions 
  previstes al conveni de creació.
    12.2 La revocació de  l'autorització  serà  aprovada  per 
  l'Administració  educativa,  d'ofici  o  a  instància  dels 
  interessats,  amb  la  instrucció  prèvia  de   l'expedient 
  corresponent.
    Escaurà la  revocació  d'ofici  quan  l'escola  deixi  de 
  reunir els requisits de l'autorització,  en  modifiqui  les 
  condicions  sense la corresponent aprovació o estigui sense 
  funcionar més de deu mesos consecutius.
            
  Article 13                                                  
  Memòria d'activitats                                        
    En finalitzar cada any acadèmic, les  escoles  elaboraran 
  una  memòria  d'activitats amb referència al seu projecte i 
  als programes d'ensenyament que imparteixi, que  quedarà  a 
  disposició  del  Departament  d'Ensenyament.  Així  mateix, 
  comunicaran a l'esmentat Departament, en la  forma  que  es 
  determini, les dades pertinents a fi de poder-ne avaluar el 
  grau  d'assoliment  del  projecte  de  l'escola  i  de  les 
  condicions    reglamentàries    que    varen     permetre'n 
  l'autorització.
                                                              
  Article 14                                                  
  Inspecció                                                   
    Les  escoles  creades  o autoritzades a l'empara d'aquest 
  Decret  queden  incloses  en  l'àmbit  d'actuació   de   la 
  Inspecció  d'Ensenyament,  la qual vetllarà per l'adequació 
  d'aquestes escoles al  que  estableix  aquest  Decret,  tot 
  assessorant-les  per  a  un  millor compliment de les seves 
  finalitats.
                                                              
  Article 15                                                  
  Adscripció                                                  
    El   Departament   d'Ensenyament  adscriurà  les  escoles 
  creades  o  autoritzades  a  l'empara  d'aquest Decret a un 
  centre públic de grau mitjà de l'ensenyament  corresponent. 
  Aquesta   adscripció   s'efectua   als  efectes  de  gestió 
  administrativa de la matriculació que efectuïn les  escoles 
  i   de   l'expedició   de   certificacions   i  titulacions 
  acadèmiques.
                                                              
  Disposicions addicionals                                    
  -1 Es podrà autoritzar el  funcionament  d'escoles  de  les 
  regulades  per  aquest  Decret  en  locals  compartits  amb 
  centres de grau mitjà dels  ensenyaments  de  música  o  de 
  dansa,  sempre  que  les condicions materials dels locals i 
  els respectius horaris ho possibiliti.
                                                              
  -2 A les zones rurals o suburbanes,  on pel seu baix nombre 
  de població no sigui possible el funcionament d'una  escola 
  de les regulades per aquesta norma, podran funcionar  aules 
  associades a escoles creades o  autoritzades  en  aplicació 
  del  present  Decret.  Aquestes   aules   disposaran   dels 
  requisits previstos a l'article 6  anterior  i  funcionaran 
  sota la direcció de l'escola de la qual depenguin,  amb  la 
  qual compartiran ensenyaments i currículums. La  creació  o 
  autorització  d'aquestes  aules  es  tramitarà  com  si  es 
  tractés d'una ampliació de l'escola principal però  no  els 
  serà d'aplicació el mínim de professors previst a l'article 
  10 anterior.
                                                              
  -3 En tot allò  que  no  estigui  expressament  previst  en 
  aquest  Decret, les escoles es regiran per les disposicions 
  reguladores dels centres docents no universitaris.
                                                              
  Disposicions transitòries                                   
  -1.1 S'atorgarà habilitació per  impartir  docència  a  les 
  escoles  de  dansa  o  de  música,  incloses   en   l'àmbit 
  d'aplicació  d'aquest  Decret,  a aquelles persones que, no 
  disposant de  suficient  titulació  acadèmica,  segons  els 
  plans  d'estudi  en vigor abans de la Llei orgànica 1/1990, 
  de 3 d'octubre, d'ordenació general del  sistema  educatiu, 
  acreditin  haver-se dedicat a la seva pràctica professional 
  com a docents durant més de sis anys abans de l'entrada  en 
  vigor  d'aquest  Decret  i compleixin els requisits que als 
  efectes d'habilitació aprovi el Departament d'Ensenyament.
  -1.2 No obstant el paràgraf anterior, a  les  persones  que 
  disposin de la titulació acadèmica del més alt nivell  dels 
  ensenyaments de dansa establerta en els plans  d'estudi  en 
  vigor abans de la Llei orgànica 1/1990,  o  de  grau  mitjà 
  dels de música lliurada a l'empara del Decret 2618/1966, de 
  10   de  setembre,  se  les  considerarà  en  possessió  de 
  titulació acadèmica suficient als efectes del  que  disposa 
  l'article 10 d'aquest Decret.
  -1.3 Atesa la possibilitat que es professin a  les  escoles 
  regulades per aquest Decret especialitats per a  les  quals 
  no existeix titulació específica, es  considera  convenient 
  establir els següents mecanismes d'habilitació  de  docents 
  extraordinaris per a aquestes  especialitats  d'escoles  de 
  música o de dansa:                                          
    a) Per   tal   de  poder  valorar  l'experiència,  altres 
  titulacions  i  mèrits  de  l'interessat  aquest  haurà  de 
  presentar la següent documentació:                          
    Sol·licitud  en  què s'expressi per a quina disciplina de 
  l'escola de música o de dansa sol·licita l'habilitació.
    Curriculum vitae.
    Documentació  acreditativa  dels  mèrits   al·legats   en 
  relació amb l'activitat docent per  a  la  qual  sol·licita 
  l'habilitació. En aquest sentit haurà d'adjuntar:           
    Certificació dels cursos impartits o rebuts.
    Certificació  o  document  acreditatiu  de  l'experiència 
  docent i/o professional.
    Certificació o document acreditatiu de la participació en 
  formacions estables de música o de dansa.
    Qualsevol altre  document  que  a criteri de l'interessat 
  avali els mèrits al·legats.
    L'Administració educativa, a la vista de la  documentació 
  presentada,   habilitarà   al  demandant   com   a   docent 
  extraordinari de l'especialitat sol·licitada per a  escoles 
  de música o de dansa a l'àmbit de  la  comunitat  autònoma, 
  denegarà, si s'escau, la sol·licitud de forma  motivada,  o 
  bé  determinarà  quina  formació  complementària  haurà  de 
  reunir el sol·licitant per a la dita habilitació. En aquest 
  darrer   supòsit,   en   la   comunicació  al  sol·licitant 
  s'especificarà:                                             
    Si la formació requerida es realitzarà amb caràcter previ 
  a l'habilitació.
    Si   se   li   concedeix  una  habilitació  amb  caràcter 
  provisional i per temps determinat durant el qual haurà  de 
  realitzar obligatòriament la dita formació.
    b) L'Administració educativa podrà organitzar proves  per 
  a l'acreditació de la qualificació necessària per  impartir 
  classes a les escoles, en aquelles especialitats per a  les 
  quals no existeixi titulació específica.
                                                              
  -2  Als  actuals  centres  amb  classificació  obtinguda  a 
  l'empara  de  la  normativa  anterior  a  la  Llei orgànica 
  1/1990, de 3 d'octubre, no els serà d'aplicació el  que  es 
  disposa  als  precedents  articles  6, pel que fa a l'accés 
  independent, i 10, pel que fa a  titulacions  del  personal 
  docent  que  actualment tinguin, per assolir l'autorització 
  com a escoles de  música  o  de  dansa.  Sí  que  els  serà 
  d'aplicació  l'article  10  per als substituts del personal 
  docent i per al professorat de nova incorporació al centre, 
  llevat del que  s'estableix  a  la  disposició  transitòria 
  primera  d'aquest  Decret.  Això  no  obstant,  caldrà  que 
  assoleixin la resta de requisits  que  s'hi  preveu  en  el 
  termini  de cinc anys a comptar des que siguin autoritzades 
  a l'empara d'aquesta disposició.
                                                              
  -3.1 Les escoles creades o autoritzades a l'empara d'aquest 
  Decret i que provinguin de centres classificats a  l'empara 
  dels  decrets   1987/1964   o  2618/1966  podran  continuar 
  impartint els ensenyaments de grau  elemental  conforme  al 
  pla d'estudis  aprovat  pel  citat  Decret  2618/1966,  als 
  alumnes   que  hagin  iniciat  llurs  estudis  d'acord  amb 
  l'esmentat pla, fins a la seva extinció.
  -3.2 Les escoles a  què  fa  referència  el  punt  anterior 
  podran  impartir,  si  reuneixen  les  condicions legalment 
  establertes, els ensenyaments corresponents als  respectius 
  graus elementals regulats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 
  d'octubre,  durant  un període de quatre anys a comptar des 
  de  l'inici  del  curs  escolar  1992-93.  Es  faculta   el 
  Departament  d'Ensenyament per prorrogar aquest període per 
  un d'igual o inferior durada si les circumstàncies escolars 
  ho aconsellin.
                                                              
  Disposicions finals                                         
  -1 S'autoritza   el   conseller   d'Ensenyament   per    al 
  desplegament,   l'execució   i  la  interpretació  d'aquest 
  Decret.
                                                              
  -2  El  present Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva 
  publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. 
                                                              
  Barcelona, 27 de juliol de 1993                             
                                                              
  Jordi Pujol                                                 
  President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                              
  Joan M. Pujals i Vallvé                                     
  Conseller d'Ensenyament                                     
                                                              
                                                              
                                                              

Amunt